Так это тема, Илья. Я бы и сам полетал на этой штуковене
. Электро очень перспективно.
Но я бы все таки ориентировался на одномоторный вариант
как у них.
http://www.e-glider.com/en/e-glider-technical-data.htmlНо у них там карбон, все дела....
Technical data
Harness Weight: 8,5Kg (harness, internal aluminium framerescue system, back protector)
Engine Set Weight: 9,5Kg (engine, carbon frame, regulator, throttle control with cable, carbon composite casing)
Battery Pack Weight: 9,5Kg (size: 35cmx15cmx20cm, capacity: 25,5 A/h)
Propeller Set Weight: 1,5Kg (prop diameter 125cm, three carbon blades, head with folding mechanism)
Maximum controler current: 400A / 70V
Maximum engine power: 15kW
Maximum used engine power: 10,5kW
Maximum battery pack voltage: 63V
Maximum propellerRPM: 2300 RPM (three blade 125cm)
Maximum climb rate: 2,2m/sec (Gradient Avax XC3 26, take-off weight 110Kg)
Скороподьемность 2,2 м/c Крыло Gradient Avax взлетьный вес 110 кгMaximum static thrust 514N (52.5 lbs) at 10.5 kW output
Тяга у них получается 23,8 кг.Average level flight power: 4,8kW
Batery pack details: 25Ah Li-Pol, 14S 5P 20-30C, peak voltage 58,8V, charging time 45-60min
Average powered flight time: 20min (single charge)
Body type: composite cantilevered construction
Safety frame type: carbon-Kevlar composite